• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62232
+
-

خرید کلزا  از کشاورزان  در 6  مرکز

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گفت: ۶ مرکز خرید در شهرستان‌های سقز، دهگلان، بیجار، مریوان، کامیاران و قروه برای خرید محصول کلزای کشاورزان استان در نظر گرفته شده است.به گزارش ایرنا «محمد صالح احمدی» در جلسه ستاد کشت دانه‌های روغنی اظهار کرد: با توجه به این‌که خرید و پرداخت به‌موقع می‌تواند در توسعه کشت این محصول در سال‌های آینده موثر باشد، انتظار می‌رود سازمان تعاون روستایی به عنوان کارگزار خرید این محصول در این زمینه به بهترین شیوه عمل کند.

 وی افزود: از آنجا که برای سال آینده 5 هزار هکتار تعهد شده است یکی از شاخص‌های تحقق این تعهد خرید، حمل و پرداخت به‌موقع توسط تعاون روستایی است.  احمدی با اشاره به این‌که وضعیت مزارع دانه‌های روغنی استان مناسب است، افزود: با توجه به وضعیت کنونی مزارع دانه‌های روغنی در ۱۰ روز آینده برداشت دانه‌های روغنی در استان آغاز می‌شود.


‌تحقق برنامه کشت دانه‌های روغنی 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی هم در این نشست گفت: در سال زراعی جاری ۶ هزار و ۸۶ هکتار برای کشت دانه‌های روغنی در این استان برنامه ابلاغ شده و ۸۳ درصد از این برنامه شامل 4 هزار و ۲۷ هکتار زیر کشت رفته است. «محمد فرید سپری» اظهار کرد: مزارع کشت شده استان در این طرح شامل 3 هزار و ۵۴۶ هکتار کلزا، ۳۱۰ هکتار گلرنگ و ۱۷۱ هکتار آفتابگران است که پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۲ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود که سهم کلزا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن است.  وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری حدود ۲۱۶ هکتار از مزارع کلزا دچار آسیب ۱۰۰ درصدی شده است.  این مسئول گفت: علت تحقق نیافتن برنامه آفتابگران و گلرنگ نیز بارندگی‌های مداوم بهاره بوده که سطح ابلاغ شده در شهرستان‌ها زیر کشت نرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید